Naudodamiesi pažangiausiomis technologijomis atliekame visų tipų turbokompresorių diagnostiką ir tiksliai nustatome gedimo priežastį.
Kaip diagnozuojame turbokompresorius?
Pirmiausia atskiriame nuimto turbokompresoriaus šerdis. Šis procesas žymiai sudėtingesnis, nei gali atrodyti iš pirmo žvilgsnio: atsukti varžtams (paprastai jų būna nuo 6 iki 16 vnt.) tenka panaudoti specialius įrankius. Dažniausiai turbokompresoriai sugenda ne naujoms mašinoms, o eksploatuojamoms daug metų. Aukšta temperatūra ir drėgmė tuos kelis varžtus paverčia surūdijusio metalo gabalėliais, taigi varžtai dažnai užlūžta, juos reikia išgęžti ir pakeisti naujais.
Antroji procedūra - plovimas: išplauname visas turbokompresoriaus detales, o taip pat ir turbokompresoriaus šerdį. Jei šerdis yra užsikoksavusi, prieš plovimą mirkome ją žibale, kad ištirptų visi nešvarumai ir dervos, dėl kurių matavimo rezultatai gali būti neteisingi. Taip pat vizualiai nustatome, ar nėra mechaninių pažeidimų (apdaužta ar nugraužta sparnuotė, sulankstyta ašis ir t.t.).
Tada matuojame turbokompresoriaus radialinį ir išilginį išdilimą, ir, jeigu abu parametrai neviršija ribų (kiekvienam modeliui savos tolerancijos), turbokompresorių tikriname tepalo pralaidumui ir disbalansui. Tam naudojame specialų stendą (tepalo slėgis 4,5 bar, tepalo temperatūra 70-90 °C), kuris yra papildytas priedu, matuojančiu tepalo debitą turbokompresoriaus tepimui (pastarasis padilus turbokompresoriui stipriai didėja). Šio stendo pagalba galime tikrinti visą gamą turbokompresorių nuo labai mažų lengvųjų automobilių kaip pvz. Smart GT12; K03 iki didelių sunkvežimių, traktorių, miško mašinų TA51, K36, S3A ir t.t. Paprastai 15-20 min. yra pakankama trukmė įsitikinti, kad turbokompresorius nepraleidžia tepalo tiek iš turbinos, tiek iš kompresoriaus pusės. Tikrinimo metu matuojame disbalansą atskirai kiekvienai plokštumai.
Jeigu kyla kokie nors neaiškumai dėl padidėjusio turbokompresoriaus disbalanso, turbokompresoriaus šerdį montuojame „Turbotechnics“ MK3 VSR (Vibration Sorting Ring) stende ir disbalansą matuojame visame sūkių diapazone.
Jeigu bent vienas iš tikrintų parametrų yra blogas, turbokompresorių būtina remontuoti arba pakeisti nauju.
Tokiu atveju pasiūlome savo restauravimo paslaugą - restauruoti turbokompresorių tą pačią dieną. Kitais atvejais, jei atlikta diagnostika nepatvirtino turbokompresoriaus gedimo, surinktą detalę grąžiname klientui.