Sparčiai remontuojame Garrett, Holset, Schwitzer, KKK (Borg Warner Turbosystems), Mitsubishi, Toyota, IHI, ir kitokius turbokompresorius. Prieš remontuodami turbokompresorių visada atliekame turbokompresoriaus diagnostiką. Visais atvejais, jei atlikta diagnostika nepatvirtina turbokompresoriaus gedimo, surinktą detalę grąžiname klientui.
Kiekvieną turbokompresorių suremontuojame pagal aukščiausius reikalavimus, laikydamis gamintojų instrukcijų. Naudojame orginalias detales. Visus restauruotus turbokompresorius subalansuojame VSR (Vibration Sorting Ring - angl.) būdu, bei patikriname tepalo pralaidumui.
Ardymas
Šerdies ardymas turi būti atliekamas tam tikra tvarka ir naudojant specialius įrankius. Turbokompresoriaus ardymas – tai 20% remonto. Neteisingai ardant turbokompresorių galima sugadinti kai kurias detales ir turbokompresoriaus suremontuoti nebepavyks.
Plovimas ir defektavimas
Išardžius turbokompresoriaus šerdį visos jo dalys valomos ir plaunamos. Po plovimo detalės matuojamos (defektuojamos) ir nusprendžiami tolimesni remonto veiksmai.
Paviršių restauravimas
Pagal matavimo rezultatus išdilusi ašis, korpusas šlifuojami iki atitinkamo remonto matmens. Jei reikia, šlifuojama remontinio labirintinio riebokšlio vieta korpuse ir ašyje. Po to poliruojami šlifuoti paviršiai. Komplektuojami atitinkamų remonto matmenų slydimo guoliai ir kitos detalės.
Sparnuotės frezavimas
Sparnuotes gaminame iš vientisų aukštos klasės aliuminio lydinių frezavimo būdu. Naudojame šveicarišką frezavimo įrangą.
Ašies balansavimas
Parinkus reikiamas detales turbokompresoriaus ašį reikia subalansuoti. Balansavimas yra pats sudėtingiausias ir svarbiausias etapas turbokompresoriaus remonto procese. Paprastai, norint gauti gerus rezultatus, balansavimas vyksta keturiais etapais. Profesionalumas atliekant šį darbą visais atvejais nulemia turbokompresoriaus ilgaamžiškumą.
Nesubalansuotas turbokompresorius prie didesnių variklio apsukų gali sulūžti per 5 sek., todėl dinamiškai balansuojami atskiri turbokompresoriaus elementai: atskirai subalansuojama ašis su turbinos sparnuote, subalansuojama kompresoriaus sparnuotė, ašis su sparnuotėm surenkama į komplektą ir suveržiama (be labirintinių riebokšlių), dar kartą patikrinamas disbalansas. Jei disbalansas nedidelis, jis pakoreguojamas. Atsiradus didesniam disbalansui ieškoma priežastis, kuri turėjo įtakos balansavimo rezultatams.
Komponentų surinkimas
Po balansavimo visos detalės – slydimo guoliai, atraminis guolis ir kt. – surenkamos į korpusą, įmontuojama ašis su labirintiniais riebokšliais, uždedama kompresoriaus sparnuotė ir viskas suveržiama. Sparnuotės užveržimo jėga ir veržimo būdas labai svarbus tolimesniam turbokompresoriaus balansavimui, todėl norint tai padaryti tiksliai ir be klaidų naudojami specialūs įrankiai.
Šerdies balansavimas
Surinkus turbokompresoriaus šerdį, ji montuojama į TMI balansavimo stendą. Kadangi turbokompresoriaus ašis su kompresoriaus sparnuote surenkama per keletą tarpinių distancinių įvorių, kurių mes atskirai nebalansuojame, turbokompresoriaus šerdį reikia balansuoti ir surinktą. Balansavimo metu į turbokompresoriaus šerdį po 3-4 bar. slėgiu tiekiamas karštas (apie 80C) tepalas. Balansavimo metu taip pat apžiūrima, ar turbokompresorius neleidžia tepalo.
Nors prieš surenkant į korpusą komplektuojančias detales būname atlikę jų balansavimą, surinkimo metu galimos deformacijos ar mikroįtrūkimai, kurie gali nulemti disbalanso atsiradimą. Balansuojant atskirai detales jos sukamos ir balansuojamos ant guolių, o surinkus detales į šerdį jos sukasi tepalo plėvelėje, taigi iš esmės pasikeičia ašies bazavimo principas.
VSR šerdies balansavimas
Surinktą ir patikrintą šerdį montuojame į VSR (Vibration Sorting Ring) „Turbotechnics“ MK3 stendą, kuriame turbokompresorius sukamas visame darbo diapazone. Šiame stende eliminuojamas rezonansinis disbalansas, kuris paprastai atsiranda turbokompresoriui sukantis virš 80000 aps/min. Šis stendas yra pripažintas turbokompresorių gamintojų Garrett, BorgWarner Turbosystems, IHI.
Šiame stende imituojamas turbokompresoriaus darbas, lyg jis vyktų transporto priemonėje. Turbokompresoriaus šerdis montuojama į spacialią „sraigę“, kurioje oro srautas nukreipiamas tiesiai į turbinos sparnuotę. Tepalo siurblys tiekia karštą tepalą į šerdį ir suspaustas oras išsuka tubokompresoriaus ašį iki maksimalių apsisukimų. Visame apsisukimų diapazone matuojamos vibracijos ir nustatoma jų kryptis, vibracijos yra pašalinamos.
Galutinis surinkimas
Turbokompresorius praktiškai jau suremontuotas, liko tik surinkti jį į korpusą (vadinamąsias “sraiges”). Sraigės išplaunamos, nušveičiamos šratuojant ir apžiūrima, ar nėra įtrūkimų. Pataisomi sriegiai ir sumontuojma turbokompresoriaus šerdis. Surinkus turbokompresorių, prisukamas ir reguliuojamas slėgio nuleidimo vožtuvas.
"TurboSystems" garantuoja, kad mūsų restauruoti turbokompresoriai neturės defektų, susijusių su remonto kokybe ir pakeistais komponentais.
Jei "TurboSystems" suremontuotame turbokompresoriuje yra defektų, tai pagal pirkėjo raštišką pranešimą, turbokompresorius bus nemokai sutaisytas, arba bus pakeistos defektuotos detalės, arba bus grąžinta pinigų suma, apmokėta už paslaugas.
Garantija negalioja šiais atvejais:
- susidėvėjus korpuso detalei, kuri remonto metu nebuvo keičiama;
- servisui pažeidus turbokompresoriaus montavimo ir eksploatavimo taisykles;
- ant turbokompresoriaus sparnuotės radus pašalinių objektų patekimo žymių.
"TurboSystems" garantuoja restauruoto gaminio veikimą per artimiausius 12 mėnesių laikotarpyje arba 50.000 km, priklausomai nuo to, kas įvyks pirmiau, po gaminio pristatymo užsakovui. Turbokompresoriams, eksploatuojamiems benzininiuose automobiliuose, “TurboSystems" garantuoja restauruoto gaminio veikimą 12 mėnesių laikotarpiu arba 20.000 km, priklausomai nuo to, kas įvyks pirmiau.
Pagal garantiją "TurboSystems" neneša atsakomybės didesnei sumai, nei apmokėta už paslaugas. "TurboSystems" neatsako už papildomas darbo išlaidas ir už kitas įmanomas pasekmes. Visos kitos garantijos, išreikštos ir numanomos, negalioja.
Turbokompresoriams ir detalėms, gaunamoms "TurboSystems" ir naudojamoms lenktynėse arba varžybose (turima omenyje bet kokia forma), nėra suteikiamos jokios garantijos šių gaminių patikimumui ar darbui.
"TurboSystems" negali būti atsakinga už bet kokį kūno sužalojimą arba už bet kokį pažeidimą, atsiradusį variklyje ar automobilyje dėl netvarkingo turbokompresoriaus ir/ar komponentų.
Garantija gali būti pripažinta negaliojančia, kai yra atlikti turbokompresoriaus arba variklio pakeitimai, siekiant padidinti variklio galingumą, jei pakeitimai daro žalą turbokompresoriaus darbui ir resursui.
Suteikiant garantiją numanoma, kad turbokompresorius statomas ant variklio, kuris yra tvarkingas ir nedaro žalos turbokompresoriaus darbui ir funkcionavimui. Tepimo medžiagos, alyvos ir oro filtrai turi būti pakeisti prieš turbokompresoriaus montavimą ant variklio, tam turi būti naudojamos tik tos medžiagos, kurios pripažintos gamintojo arba "TurboSystems".
Pirkėjas/montuotojas (servisas) turi įsitikinti, kad atliekami visi teisingi veiksmai, kurie garantuotų, kad pašalinta priežastis dėl kurios įvyko turbokompresoriaus gedimas ir kad turbokompresorius skirtas atitinkamam varikliui.
Turbokompresorius turi būti sumontuotas ant variklio atsižvelgiant į variklio gamintojo reikalavimus ir laikantis turbokompresoriaus montavimo instrukcijų, pateikiamų su turbokompresoriumi.
Turbokompresoriaus gedimo atveju ar įtariant jo gedimą, variklis neturi būti eksploatuojamas, kol nebus pašalintas gedimas, nes tai gali pažeisti turbokompresorių arba variklį.
Jeigu įtariamas turbokompresoriaus gedimas, tai turbokompresorius turi būti gražintas į "TurboSystems" nuimtas nuo variklio (su nepažeistom plombom), kitaip garantija gali būti pripažinta negaliojančia.